© Copyright på alla mina bilder, om annat inte anges.


13 jan. 2011

13jan. in my daydreams.

Det är jobbigt när man inte kan sova, speciellt när man vet att man ska upp kl8 dagen efter... och när man vet att man sovit förbi väckrklockan VÄLDIGT många gånger den senaste tiden, det är tur jag har en snäll pojkvän som ställer upp och ska ringa och väcka mig kl8, för ett samtal från honom kan jag ju inte motstå.

Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag inte kan sova om nätterna, för jag är trött när jag lägger mig och försöker sova, men sen helt plötsligt kommer jag på andra tankar eller något, för då blir jag pigg och börjar ligga och fundera på allt mellan himmel och jord, jag drömmer mig bort, in i en värld som faktiskt är mycket bättre än denna, och om jag somna då försvinner ju den världen och istället kommer mardrömmarna, vilket inte alls är lika roligt. Diggar dagdrömmarna sjukt mycket mer, för där kan du styra och ställa som du vill.. Medans drömmar om natten lever sitt egna lilla liv, än om jag tror det har att göra med mycket vi tänker på innan vi sover eller saker vi gjort under dagen eller annat som kan tänkas flyta omkring i huvudet.

Att äta en banan och dricka ett glas mjölk, och sedan ta fram en bok och läsa en saga, de gjorde jag alltid när jag inte kunde sova när jag var yngre, tyvärr har jag varken en banan eller en sagobok. Att slå på tv:n kan ibland också funka, men när jag inte har tv på rummet hos pappa, blir det knepigt. Att slå på en film, borde ge samma effekt men jaaaa, jag fastnar bara i filmen i stället och måste se klart den.

Anledningen till varför jag skrivit så långt nu är mest för att jag ska bli trött och kunna sova snart, har tagit på mig en av niklas tröjor:] och hoppas att det också hjälper mig att somna, på så sätt kanske han inte är lika långt bort. Du har gjort det bra om du läst allt enda hit! hahah.. Själv brukar jag sällan läsa texten om den är mer än 4 rader, om det nu inte är jätte intressant elle rnågot, men oftast håller jag mig till bilderna, det är mycket roligare. Tyävrr har jag inga bilder att lägga ut, som kan förklara att jag har sömnproblem och är en riktig dagdrömmare och hatar mardrömmar...

Nu har jag skrivit tillräckligt länge för att börja känna de där tröttruset fara igenom kroppen, ni vet när det känns som om man är lite kall sen kommer det en värme strömmandes igenom kroppen och ögonen börjar ge vika och man sakta men säkert somnar, eller äre bara jag som känner så? Hur som helst, den känslan är underbar och nu ska jag inte kämpa emot den när jag äntligen fått som jag vill. så Godnatt, på riktigt denna gång hoppas jag!



weheartit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar